Kıl Dönmesi Nedir, Nasıl Olur, Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Kıl dönmesi (Pilonidal Sinus) hastalığı özellikle erkeklerde yaygın görülen makat hastalıklarından biridir. Ancak bu durum, kadınlarda kıl dönmesi olmayacağı anlamına gelmemelidir. Hem erkeklerde hem de kadınlarda risk teşkil edebilen bir durumdur.

Kıl dönmesi

Kıl Dönmesi Nedir?

Kuyruk sokumu olarak tabir ettiğimiz noktada, kılların cilt altına girmesi ile sonucu ortaya çıkmaktadır. Cilt altında çoğalan kılların, genelde saç ve sırt kılları olduğu bilinmektedir. İlk etapta sorun teşkil etmese bile, ilerleyen zamanlarda; makatta ağrı, akıntı ve apse gibi belirtileri olacaktır. (1)

Kıl dönmesi tedavisi, ameliyat ile mümkün olan bir hastalıktır. Cilt altında biriken kıllar, ameliyat ile çıkarılması gerekir.

Kıl dönmesi ameliyatı olarak, Op. Dr. Atilla KAYA’nın geliştirmiş olduğu Mikro Sinüsektomi yöntemini uyguluyorum. 15 Dakika gibi kısa bir sürede tedaviniz yapılarak, evinize, işinize dönebilirsiniz.

İzmir’de mikro sinüsektomi yöntemi ile kıl dönmesi ameliyatı için Op. Dr. Haluk Çekmeceli’ye ulaşabilirsiniz. Hastalık ve ameliyat ile ilgili soru ve sorularınız için WhatsApp hattımızı arayabilir veya iletişim sayfamızdan yararlanabilirsiniz. https://wa.me/905422955254

Kıl Dönmesi Nasıl Olur?

Yanlış bir inanışın önüne geçerek başlamak istiyorum. Kıl dönmesi ile kıl batması birbirinden farklı sorunlardır. Pilonidal Sinus ve kıl batması (Ingrown Hair) farklı cilt problemleridir ve nedenleri ile belirtileri farklıdır.

Kıl dönmesi, genellikle kuyruk sokumu bölgesinde ortaya çıkar ve saçların veya tüylerin cilt altına girmesi, orada birikmesi ve iltihaplanmaya yol açması durumudur. Bu durumda cilt altında kist veya apse oluşabilir.

Kıl batması ise saçların veya tüylerin cilt yüzeyine çıkamaması ve cilt altında büyümesi sonucu meydana gelir. Genellikle bu durumda cilt üzerinde kırmızı, şiş ve hassas bir bölge oluşur.

Kıl Dönmesi Belirtileri Nelerdir?

Ağrı ve Hassasiyet: Kıl dönmesinin en yaygın belirtisi, kuyruk sokumu bölgesinde ağrı ve hassasiyettir. Bu ağrı zamanla artabilir.

Kızarıklık ve Şişlik: Kuyruk sokumu bölgesi kızarabilir ve şişebilir.

İltihap ve Cerahat: Cilt enfekte olmuşsa, bölgede iltihap ve cerahat oluşabilir. Bu durumda enfeksiyon belirtileri, yani ateş, halsizlik, ateş basması gibi genel belirtiler de görülebilir.

Yara veya Apse Oluşumu: Kıl dönmesi ilerlediğinde, bölgede yara veya apse gelişebilir. Apse, şişlik ve cerahat ile dolu bir kist şeklinde olabilir.

Deri Deliği veya Sinüs: Pilonidal sinüsün bulunduğu bölgede küçük bir deri deliği veya sinüs açabilir.

Kıl Dönmesi Nasıl Geçer?

Kendi kendine geçer mi? Gibi sorular sıklıkla karşımıza çıkmaktadır. Maalesef, kendi kendine geçme olasılığı yoktur ve aynı zamanda tedavi ertelendiği sürece hastalığın boyutu ve şikayetleri artmaktadır. Tek çözüm yolu, cerrahi yöntemlerle kılların ve onu saran zarın çıkarılmasıdır.

Kıl Dönmesi Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Etkili çözüm yönteminin ameliyat olduğunu belirttik. Pilonidal sinüs ameliyatı ise birçok farklı yöntemle yapılmaktadır. Örneğin, onlarca ameliyat tekniği vardır. Uyguladığım ve önerdiğim teknik ise Mikro Sinüsektomi yöntemidir. (2)

Basit İnfüle Kist Ameliyatı: Pilonidal sinüsün çıkartılması ve içindeki iltihabın temizlenmesi için yapılan ameliyattır.

Marsupializasyon Ameliyatı: Bu yöntemde, cilt kesilir ve deri altında bir torba oluşturularak iyileşme sağlanır.

Limberg Flep Ameliyatı: Pilonidal sinüsün çıkartılması ve cilt dokusunun kapatılması için kullanılan bir ameliyat türüdür. Cilt, çevredeki sağlam dokudan alınarak kullanılır.

Pilonidal Sinüs Yama Ameliyatı: Bu ameliyat türünde, cilt kesilir ve kapatıcı bir doku veya yama ile kapatılır.

Mikro Sinüsektomi Ameliyatı Nedir, Üstünlükleri Nelerdir?

Mikro sinüsektomi, Pilonidal Sinus tedavisinde kullanılan bir cerrahi yöntemdir. Bu yöntem, pilonidal sinüsün çıkarılması ve iyileşme sürecinin hızlandırılması amacıyla kullanılır.

Ameliyathane ve genel anestezi gerekmez. Klinik ortamında ve 15 dakika gibi kısa sürede yapılabilir. Kesik oranları maksimum 2 cm olacak şekilde yapılması nedeniyle iş gücü kaybı yaşanmaz. Aynı zamanda hastanede yatmak gerekmez.

En büyük üstünlüğü ise ekonomik oluşudur. Ameliyat fiyatı için iletişim sayfasından bize ulaşabilirsiniz.

1. De Parades, V., Bouchard, D., Janier, M., & Berger, A. (2013). Pilonidal sinus disease. Journal of visceral surgery150(4), 237-247.
  2. Lord, P. H., & Millar, D. M. (1965). Pilonidal sinus: a simple treatment. Br J Surg52(4), 298-300.